söndag 10 oktober 2010

Cupcakes med lemoncurd och hallon!!

Sköna söndag!!
Idag har jag varit igång hela dagen. Målat golvlisterna i sovrummet som jag inte hann göra igår, tränat Bodypump och bakat dessa cupcakes! Kan inte säga än om dom är goda eller inte för jag har inte smakat än! Men det lär inte dröja länge... Har haft en burk med lemoncurd i skafferiet länge men inte vetat vad jag ska göra med den, men igår när jag var inne på http://www.dagensmuffin.se/ hittade jag ett gott recept.


100 gram smör
2 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
rivet skal från 1 citron
12 st hallon
lemoncurd
200 gram vit choklad
200 gram färskost

Smält smör och häll på mjölken. Vispa under tiden ägg, socker och vaniljsocker fluffigt.
Häll i smör/mjölkblandningen
Sikta ner mjöl och bakpulver och vänd ner i smeten. Fördela i 12 formar, inte ända upp till kanten (jag gjorde halva receptet och det blev 9 stycken normalstora ) och lägg i ett hallon i varje form och en klick lemoncurd på varje hallon.
Grädda i 225 grader i ca 15 min i mitten av ugnen.
Låt dom svalna.
Vispa färskosten fluffig, smält chokladen och rör ihop. Spritsa eller bred ut glasyren på muffinsarna!

Blommorna som jag har lagt på har jag gjort men sugarpaste och en utstickare jag har köpt från tårtdecor i Kungälv.





2 kommentarer:

  1. Får nog snart komma på besök igen :-)

    SvaraRadera
  2. åhh, det låter supergott! Du måste berätta sen om de var lika goda som det låter som. Och blommorna var jättefina också. Lika fina som mina köpta :)

    SvaraRadera