fredag 30 juli 2010

cupcakes!!


Regn, regn och åter regn... Så har det varit dom två senast dagarna. Men man kan väl inte klaga för mycket för de tre senaste veckorna har varit perfekta!
Idag har jag varit nere hos min mormor och lämnat en kokostosca som jag bakade till henne som hon ska bjuda på där hon bor! Fick inte tagit något kort men jag smakade lite och den var supergod! Hoppas dom gamla på servicehuset oxå tycker det!

Tidigare i veckan gjorde jag morot, ingefära och valnötscupcakes! Jag älskar ju vanlig morotskaka men det här var snäppet bättre!! Allt gott i en muffinsform=)

12 cupcakes
3 ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
1 nypa salt
1½ tsk malen kanel
1 tsk kardemumma
2 tsk malen ingefära
1½ dl solrosolja
4½ dl rivna morötter
100 gram valnötter

creme cheese lime frosting:
60 gram mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
skal av 1 lime
100 gram philadelphia

vispa ägg och socker poröst.
blanda alla torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten
tillsätt solrosolja, morötter och grovt hackade valnötter.
fyll muffinsformar ned 2/3
grädda i 175 grader i 12-15 min, låt svalna.

Frosting:
rör alla ingredienser krämigt. Bred eller spritsa över cupcakesen!






3 kommentarer:

  1. De var helt sagolikt goda. Nu får jag nog snart börja träna :)

    SvaraRadera
  2. Måste jag absolut testa, verkade lagom avancerat för men :)

    SvaraRadera