tisdag 26 januari 2010

American cookies!


Har idag fortsatt mitt bakande med att göra american cookies! en av mina favoritkakor!! Ganska onyttigt men gott... Dom går bra att frysa så jag ska lägga dom i frysen, får se hur länge dom får ligga kvar där=)


Här kommer receptet;

200 g smör
4½ dl farinsocker
3/4 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
Rör ihop!

tillsätt
6,5 dl havregryn
vispa upp 2 ägg och blanda i

3 dl mjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
blanda ihop, sedan tillsätt i smeten

hacka 350 g choklad
blanda i smeten.

Forma till bollar och tryck ut med handen.

Blir ca 24 stycken

Baka av i 150 grader i ca 12 minuter (beroende på hur stora man gör dom och hur sega man vill ha dom)

2 kommentarer:

  1. De gjorde jag också igår så ni ska få med er till fjällen. Har lämnat de till Annika, 8 st. Vilket sammanträffande :) Vi åt till kaffe igår em också. Smeten är väldigt god :)

    SvaraRadera
  2. Ja jösses va gott, jag vet ju hur goda de e :) Konstigt att ingegerd gjorde precis samma kakor igår. Vilket sammanträffande! Va bra du la ut receptet, jag har tänkt flera gånger att jag ska be om det!

    SvaraRadera