måndag 4 januari 2010

Bröd och Kakor!


Idag när jag har varit ledig har jag passat på att baka bröd! Äntligen har jag fått gjort det, tänkt på det så länge! Det blev 3 st limpor med grahamsmjöl, linfrö, rågsikt och vetemjöl. En blandning av det jag hade i skafferiet. Innan dom gick in i ugnen penlade jag dom med vatten och hade på svarta sesamfrö. Ska snart smaka!

Jag fick i julklapp av mamma små formar. och ett recept med på havreformar. Så dom provade jag göra idag! Väldigt enkla så jag hoppas de är goda oxå! Passar nog bra med en klick sylt och grädde på=)

Nu ska jag ta tag i diskhögen som har blivit efter allt grejande i köket!

Vi hörs!!

2 kommentarer:

  1. Mums, man blir sugen. Ska just fika en gammal torr sockerkaka från frysen. Det får gå det med :)

    SvaraRadera
  2. Gott det ser ut! Skönt att baka lite hemma till dig själv ibland va? du som alltid bakar till andra på jobbet.

    SvaraRadera