söndag 24 januari 2010

Söndagskväll = bakning!!

Idag har är det söndag och jag och Mr S började dagen med att följa 5 km spåret i Skatås. Där har dom gjort längdskidsspår så det var många hurtiga skidåkare som svishade förbi oss!




Nu på kvällen har jag bakat chokladmuffins som jag tänkte frysa ner och ha med oss när vi åker till Sälen. Då brukar man vara sugen på fika!!




Hittade receptet på http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=292 Där finns hur många bra recept som helst på just muffinsar!


Använder alltid ekologiskt mjöl när jag bakar! Försöker använda så mycket som möjligt men det är svårt att få allt ekologiskt. Detta mjölet köper jag hos en bonde utanför Lysekil, Lögens kvarn heter stället. Känns bra att veta vart det kommer ifrån!

5 kommentarer:

  1. Häftigt! Kolla min blogg. Vi har nästan gjort samma :)!

    SvaraRadera
  2. Kan du inte fixa några till Lysekil ? / P

    SvaraRadera
  3. Ser jättegoda ut. Här blev det lussekatter på A o M uterum, efter några sekunder i micron var de som nybakta. Även småkakor med chokladklick på som A bakat. Väldigt goda.

    SvaraRadera
  4. Va goda de ser ut. Hälsningar från oss i Umeå.

    SvaraRadera
  5. Ska bli goda att smaka! Jag lagar mat som vi ska ha med oss.

    SvaraRadera