onsdag 24 februari 2010

Motionstävling avslutad=)

På jobbet har vi för två veckor sedan startat en motionstävling! Den som motionerar flest minuter på 14 dagar vinner, allt ifrån promenader till tuffa gympass. Men det måste vara minst 15 minuter sammanhängande. Jag gick in i tävlingen med sikte att vinna!! Jag brukar röra på mig ganska mycket och det var inte fler än 4 som nappade på tävlingen.

Så idag skulle vinnaren koras! Det blev jag!! Med 825 minuter, den som kom tvåa hade motionerat 480 minuter så ganska överlägset=)

Priser fick jag från dom övriga deltagarna som hade rensat sina köksskåp där hemma=)
Ett rivjärn, en saxslip och en marmeladtratt (vet inte riktigt vad man ska ha den till, vet ni??)
Roligt var det iallefall! Imorgon börjar tävlingen igen och håller på i två veckor, får se om jag kan vinna igen!




Snön vill inte ge med sig och det är gångar överallt som man får ta sig igenom!

Dagen tips! Baka brytbröd til kalaset! Enkelt att göra och trevligt att bjuda på! Gör en vanlig matbrödsdeg och forma så bollar, lägg dom på en plåt med ett litet mellanrum mellan varje boll. Dom kommer att jäsa ihop sedan. Jag brukar alltid spraya med vanligt vatten och sedan hälla på frö, här svarta och vita sesamfrö, så att dom fäster!


Vi hörs!!

4 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Hade inte du vunnit skulle jag ha trott att de andra hade fuskat ;) så som du har motionerat var du värd vinsten.

    Min gissning är att marmeladtratten används till att få marmeladen att hamna i burken utan spill på kanterna.Nu ska jag gå och göra mig en macka, blev så sugen när jag såg brytbröd-bilden!

    SvaraRadera
  2. Grattis. Fortsätt på samma sätt så vinner du nästa gång också /P

    SvaraRadera
  3. Lycka till med nästa tävling!
    Ps. Nu har jag lagt in lite kort på Amanda.

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat. Jag tror tratten är till att hälla den nygjorda (hemmagjorda) marmeladen på burkar.

    SvaraRadera